Obsah
(1)
(1) Hodnosti v alianci
(2) Jak vstoupit do aliance
(3) Radnice
(5) Lodě a lodní doprava
(6) Jsem na správném ostrově?
(7) Obrana
(8) Útok
(9) Muzeum
(10) Kolonie
(11) Korupce
(12) Spokojenost a populace
(13) Příjem zlata
(14) Strom technologií
(15) Otázky a odpovědi
(16) Systém hodnocení
(2) Hodnosti v alianci:
Vůdce
Ministr Vnitřních Věcí
Generál
Diplomat
Člen
***************************************************************************************************
(3) Radnice:
Stále mějte volná místa pro příchod obyvatel. Pokud už se blížíte k limitu, postavte další lvl radnice. Je zbytečné, stavět radnici na příliš velký lvl moc brzy, jelikož suroviny mohou být využity někde jinde a mnohem lépe. Pokud máte např. přírůstek obyvatel 3.6 za hodinu a další lvl radnice se staví 2,5 hodiny, tak musíte začít s výstavbou nejpozději, když je místo ještě pro 9 občanů. Trikem, jak se zbavit lidí, když potřebujete víc času na dostavění radnice a nechcete je promrhat (každý člověk je ve skutečnosti neuvěřitelně cenný) je postavit z nich armádu. Stále je to lepší, než o ně přijít. Radnice se vyvíjí vzhledově na mapě ostrova i v pohledu do městečka po dosažení určitých lvlů - 1,2,4,7,10,13 ... Nejmarkantnější rozdíly jsou na mapě ostrova při lvlu 10 a v herní mapě města na lvlu 13.
(4) Suroviny:
Suroviny jsou všechno a zlato je nic. To je tak ve zkratce přesné vystižení stavu věci. Nikdy se nebojte peníze prodělávat, pokud nejste uplně na nule. Stonásobně lepší je mít plně obsazené težební spoty a vědeckou akdemii a prodělávat klidně několik set zlaťáků za hodinu, hlavně když těžíte a vynalézáte. Každý vědec vám sníží příjem o 12 zlatých a každý dělník o 4 zlaťáky. Nebojte se prodělávání peněz, jelikož po nějaké chvíli stejně bude ve vašem městě mnohem víc nepracujících obyvatel a vaše výdělky rapidně stoupnou. Peníze ve své čísté formě nemají téměř žádnou hodnotu, jistě se vám vyplatí je vhodně proinvestovat např. v dobrých nabídkách na trhu, i když dannou surovinu zrovna nepotřebujete. Základem je také naučit se pravidelně přispívat do pily a surovinových stanovišť. Zde záleží na kolektivu ostrova a jejich iniciativě. Pište zprávy, vyhrožujte, nuťte je, okrádejte a nakradené dřevo donatujte. Je jedno jak to uděláte, ale každopádně zvyšujte lvl vašich těžebních stanovišť. Hlavně těch s luxusním zbožím.
(5) Lodě a lodní doprava:
V případě, že máte obchodní přístav, můžete nakupovat obchodní lodě. Každá uveze 500 zboží, což je v pozdějších fázích hry pekelně málo a vaše flotila bude muset bejt značně rozsáhlá. Kamenem úrazu je zdlouhavé nakládání v případě, že máte malý lvl přístavu (proč, k tomu se dostaneme dále). Vykládání zboží je instantní, což je vcelku vstřícný přístup. Pokud si přeposíláte do kolonií suroviny, snažte se na max využít dannou loď. Jelikož nikdy nevíte, kdy jich budete potřebovat víc nebo se budou hodit ve městě další suroviny. Nebraňte se utratit za lodě velké peníze, je to setsakramentsky dobrá investice, ale připravte se na pořádný pálky. První loď stojí 160 zlatejch a vaše třicátá budu stát již okolo 65000, takže pokud nevíte co s penězma kupujte lodě. Nákup skrze market je dost ošemetná záležitost, protože během cesty vaší lodi, už může někdo vaše zboží koupit nebo vám ho prodejce stáhne z prodeje a vaš loď se vrátí s prázdnýma rukama. Snažte se uzavírat obchodní smlouvy s vašimi přáteli z ostatních ostrovů a vyměňujte vaše suroviny za jejich. Odkontrolovat si, jestli posílajíto co slíbili, můžete také v přístavu, kde se v dolní části objevují lodě, které míří do vašeho přístavu i s přesným nákladem na palubě. (zobrazují se tam i ty co chtějí od vás něco koupit, pokud prodáváte)
(6) Jsem na správném ostrově?:
Ač se vám to někdy nemusí zdát, všechny suroviny jsou velmi potřebné a rozhodnout, kterou kolonii zrovna vytvořit je někdy nadmíru těžké. Ale jsou zde jistá pravidla, která pravděpodobně usnadňují rychlost vývoje vašeho města. �ťastlivcem je ten kdo dostane jako startovní ostrov mramor. Mramor zaručuju rychlý rozvoj města a potencionální balík peněz z jeho prodeje. (Doporučuji nic neprodávat, pouze v případě, že se vám to již nevejde do skladu) Pro každého, kdo má jiný než ostrov s mramorem je velmi vhodné a nezbytné si udělat druhou kolonii právě mramorovou. Uvedu tady pár nejběžnějších kombinací s vysvětlením nejlepšího postupu volby kolonií a jejich taktice při hraní. M (Mramor) V (Víno) K (Krystaly) a S (Síra) K vystavění kolonie je potřeba palác. Za každé jeho další vylepšení můžete postavit novou kolonii, která stojí 12000 zlata, 1250 dřeva, 40 lidí a 5 lodí. Kolonie se staví instantně. Pouze zabere čas nakládání surovin a cesta k novému ostrovu.
(vysvětlení M-V-K-S znamená postup výstavby kolonií tz. první dostanete přiřazenou automaticky a ostatní stavíte dle ukázky. Marble ste dostali, pak vinnou kolonii, následně krystal a nakonec síru.)
M-V-K-S takhle za sebou staví kolonie člověk, který je velmi ekonomicky a nekofliktně orientován. Zaručuje rychlý rozvoj města s velkým přísunem surovin, ale slabou možností armády a jejího vývoje.
M-K-V-S Pravděpodobně nejsilnější možná kombinace s důrazem na vývoj armády, upgradování věcí v workshopu a silným zaměřením na výzkum. Je však nutné nakupovat víno nebo, což je mnohem pravděpodbnější, ho loupit.
K-M-V-S Typická krystalová kolonie s malinko tužším startem, ale výrazně posílená vzhledem k výzkumu. Velmi silná kombinace s možností rychlého a silného potenciálu armádního výzkumu.
K-M-S-V Maximálně orientovaná militantní kolonie, která však musí naprosté maximum cpát do výzkumu armády, aby využila všechnu síru. Jinak nemá smysl.
K-V-M-S Spíše ekonomicky a rozvojově orientovaná taktika, závislá na vykupování mramoru od ostatních hráčů, což může být značně problémové. Pokud však spojí nákup i se sírou, může vzniknout dobře prosperující drancující kolonie. Náročné na fiannce a vhodnou výměnu mezi hráči.
V-M-K-S Ekonomická a obchodně založená osada, která nebude mít nikdy problémy s lidmi a bude ji provázet rychlý ekonomický růst. O to však podstatněji bude zaostávat ve výzkumu a možnosti dobývání surovin.
V-K-M-S Velmi těžká kombinace na správné zahrání. Kombinuje absolutní orientaci do výzkumu a otevřené ekonomiky se slabší strukturou města, lvlu budov a slabou armádou. Nutnost nákupu kamenů, což může být dost problém. Silně záleží na lokaci ostrova a ekonomickém stavu prodeje kamenů v okolí.
S-M-K-V Obtížné, ale ne nemožné. Je nutné si uvědomit, že i síra má svou velkou cenu a je nutné z ní maximálně profitovat. Sírové ostrovy jsou odkázány na obrovské množství importovaného zboží a jejich rozvoj může být extrémně dobrý nebo také extrémě špatný. Záleží na okolnostech trhu. Pokud skupujete kameny jako šílení a je jich na trhu dost ( což se téměř nikdy nestává je vhodné udělat jako druhou kolonii K a namakat neuvěřitelně rychle výzkum military)
******************************************************************************************************
(7) Obrana:
Nechcete bojovat a zároveň chcete ochránit svoje bohatství? Mám pro vás pár rad. Městká zeď se přímo váže na lvl vaší radnice. Každý lvl zdi přidá obráncům 10% obranného čísla. Pokud je však rozdíl lvlu vaší radnice a zdi, bonus se zmenšuje a to dost rapidně. Nejlepší je udržovat stále na stejné úrovni. Možné průlomy ve statistikách zdi jsou průlomy, kterým odolá zeď, při použití obléhacích strojů. Taktéž pokud máte ve svém městě špióna, může každý z nich otevřít jednu bránu a tím vás obrat o 10% obrany. Stavte falangy. Falanga je typická obranná jednotka, která skutečně neumí nic lépe. Za svoji abilitu resisting dostává +30% k obraně pokud je na straně obránců a pokud jí vylepšíte štíty ve Workshopu alespoň na lvl dva, dostanete se na neuvěřitlné číslo 72 obrana za tak málo peněz a času na výrobu. Pokud k tomu přičtete ještě bonus za zeď například lvl 5, máte konečné obranné číslo jedné falangy okolo 108, což je sakra hodně. Dalším trikem je nestavět velký obchodní přístav. Útočník, pokud vás dobyje, používá váš přístav k plenění vašich zásob. Bez přístavu vybere 3 suroviny/1 minuta a každé plenění trvá přesně dvacet minut. Tudíž bez přístavu ukradne 60 surovin a komu by se pro to chtělo, podnikat výpravu za několik tisíc zlatejch. Udržujte si lvl 1 port a nikdy nepřijdete o víc jak 200 surovin. Na začátku je to sice možná pro vás dost, ale časem uvidíte, že to je nic. Na druhou stranu se vám neuvěřitelně protáhne převoz surovin, takže musíte velmi dobře kalkulovat, kdy a co kam převézt. V případě, že máte velký přístav a jde na vás mohutný útok, jednoduše přístav radší zbořte a po útoku vystavte nový. Dalším trikem, jak se zbavit nepřátelské armády je silné loďstvo. Pokud totiž předem nedá hráč odblokovat váš přístav a přijede jen s pěší armádou, vaše lodě ho jednoduše zaženou zpět dříve, než se stihne vylodit. Udržujte velké loďstvo a máte to na háku víc než s velkou armádou. Dalším trikem na dobrou obranu je centralizace. Centralizace spočívá v obrovském skladu v hlavním městě, kde se také koncetruje defensivní armáda a staví maximalizovaně zdi. Zde uchováváte všechny suroviny a okamžitě je převážíte z vašich kolonií do centrálního skladu. ( S tímto přístupem jsem nejspíš nepříjdete ani o jedno dřvo za celou hru. )
(8) Útok:
vaší útočnou jednotkou budou z počátku možná slingeři, ale následně rozhodně Swordsmani, kteří pokud útočí dostávají za svoji abilitu +30% do útoku pokud jsou na straně útočníků. Pro to, aby jste podnikli dobrý a efektivní útok musíte předejít všem věcem, které byly důkladně popsány v obraně a řádně se na ně připravit. Pokud podnikáte útok s epickým průběhem na několik kol je rozhodně dobré připojit pár kuchařů a doktorů pokud je máte vynalezené. Snížíte ztrátovost jednotek. Další velmi dobrou jednotkou jsou vyvážení archeři, kteří za dobrý peníz poskytnou silnou ofenzivní sílu vaší armádě a defenzivně se také nijak nezapřou. Podstatou silné armády je nejen výzkum, ale HLAVNĚ vylepšování zbrojí a zbraní v dílnách za peníze a krystaly. Tím získáte největší převahu na bitevním poli. Pokud útočíte je taktéž nad míru dobré poslat do vesnice špeha, který vám ukáže lvl zdi a lvl přístavu, aby jste veděli jestli stojí za to vůbec posílat útok. Následně zlodějem zjistíte stav skladů a zda-li je hráč online a může se připravit na váš útok. Pokud vše klapne neváhejte a ničte. Nejlépe uplně do mrtě, aby se nemohl hned vzpamatovat na protiútok. Nebojte se používání zlodějů pro své mocenské záměry. Zloději jsou rychlí, efektivní a mohou vás připravit na kdejaké překvapení, které by vás potkalo v soupeřově městě. V high score záložce s armádou se můžete podívat, jak silnou má cca armádu soupeř na kterého jdete útočit. Pokud je síla 0 je jasné, že nemá ani loďstvo, a proto je možné poslat okamžitě přímý útok na základnu.
******************************************************************************************************
(9) Muzeum:
Co přináší Muzeum?
Co potřebuji, abych byl schopen postavit Muzeum?

Jak získám exponát a co pro to musím udělat?
DŮLEŽITÉ!: Dejte pozor na to, že musíte nejdříve přerozdělit všechny exponáty, aby se na ně mohli Vaši obyvatelé chodit dívat, teprve pak Vám to přidá ve městě spokojenost - toto není bug.

******************************************************************************************************
(10) Kolonie:
Co je to kolonizace a k čemu slouží?
Co potřebuji, abych mohl založit kolonii?
Vše připraveno, co dělat teď?
Nyní musíte chvíli počkat, protože:
Důležité: Nemůžete vstoupit do své kolonie, dokud Vaše lodě nedorazí na určené místo! Může to zabrat nějaký čas v závislosti na vzdálenosti mezi Vaším hlavním městem a nově zakládanou kolonií!
Abyste si mohli zkontrolovat, kdy bude Vaše kolonie hotová, klikněte na symbol lodi v levém horním rohu a podívejte se na přehled lodí.
V přehledu uvidíte 5 lodí (nebo více, pokud jste nechali transportovat i suroviny navíc) a také čas příjezdu do právě zakládané kolonie.
Pokud Vaše lodě nejsou v přehledu zobrazeny, klikněte na Obchodní přístav a podívejte se, jestli se Vámi určený náklad surovin ještě stále nenakládá – rychlost nakládání ovlivňuje množství transportovaných surovin a úroveň přístavu, takže pokud máte Obchodní přístav na 1. úrovni, tak to zabere nějaký čas.
Poté, co jsou naloženy, se lodě zobrazí i v přehledu lodí.
Palác, Guvernérova rezidence + nejčastěji kladené otázky
Každá další úroveň Paláce v hlavním městě Vám dovoluje založit další kolonii – př.: Abyste mohli vlastnit 3 kolonie (dohromady 4 města s Vaším hlavním městem), musíte mít Palác na úrovni 3.
Je užitečné postavit Palác v kolonii?
Co se stane, když v kolonii postavím Guvernérovu rezidenci?
Na co bych měl myslet, když měním hlavní město?
Je výhodné změnit hlavní město?
3. úroveň Paláce stojí hodně surovin – musím je všechny skladovat v hlavním městě?
Co potřebuji k rozšíření Paláce na 3. úroveň, popř. na 4. úroveň?
Proč v kolonii nemůžu těžit žádné suroviny?
drop-down menu.
Co je to korupce a jak se jí mám zbavit?
Jaká je výše korupce a od čeho se odvíjí? Musím nutně stavět a rozšiřovat Guvernérovy rezidence - vyplatí se to vůbec vzhledem k ceně? Odpověď: Obecně platí, že čím více kolonií, tím větší je i korupce. Samozřejmě za předpokladu, že nemáte všechny Guvernérovy rezidence na stejné úrovni jako Palác v hlavním městě - v tom případě je korupce nulová. Dříve byla korupce nastavena jednotně na 1% a možná korupce se odvíjela od počtu kolonií. Ovšem k 28.4.2008 byla výše korupce nastavena na 20% a s každým týdnem se bude zvyšovat, dokud nedosáhne 100%. Čili ANO, v konečné fázi se vyplatí postavit a rozšířit Guvernérovy rezidence.
******************************************************************************************************
(11) Korupce:
Korupce je vlastnost kolonii. Korupce je redukována budovou mestskeho palace v kolonii. Pokud má být korupce rovna nule je nutné aby byla uroven Paláce rovná urovni Guvernérova Rezidence(4 level Palace / 4 level Guvernérova Rezidence = 0% korupce)
Efekt:
Korupce snižuje sazbu na získávání zdrojů míry skutečné korupce. Například, pokud máte 100 pracovníků v pile, shromažďujete dřeva za hodinu ve výši 7% korupce, budete sbírat pouze 93 dřeva za hodinu a totéž rovněž plati i pro luxusní zboží. Korupce snižuje výzkumný body získaných od vědců získáváné bežným tempem.
Korupce ovlivňuje spokojenost mírně odlišným způsobem. Je zadanym odpočtem přímo úměrný vaší spokojenosti pozitivními bonusy. Pro výpočet této je to součet všech bonusů uvedeny ve vaší radnici a potom vynásobíte skutečnou korupci procentech. Důsledkem této situace je, že pokusy o zvýšení štěstí prostřednictvím výzkumu, hostince nebo muzea není docela tak účinné.
Korupce nesníži příjem zlata získaných od nečinných občanů.
- Výpočet skutečné korupce -
Vzorec pro určení skutečné korupce je:
* (1 - (úroveň guvernéra+ "Absorpce") / (počet kolonií + "Absorpce"))
Současná "Absorpce" jako na obrázku je 10 v Patchu 0.2.5. Kdyz bude zavedená maximální korupce, bude Absorpce 1. Proto na úrovni 3 guvernéra ve čtvrtý kolonii, skutečná korupce je:
* (1 - (3 + 10) / (4 + 10))
* 1 - (13/14)
* 7,14%
Maximální korupce, jak je uvedeno v tabulce níže, je:
* (1 - (3 + 1) / (4 + 1))
* 1 - (4 / 5)
* 20%
Vzhledem k zaokrouhlení je chyba, ve hre se zobrazí jako 19%.
Aktuální uroveň korupce

Tato tabulka ukazuje aktuální skutečnou míru korupce v koloniích, jako je v opravě 0.2.5.
Maximální úrovněň korupce
******************************************************************************************************
(12) Spokojenost a populace :
Spokojenost zvyšují následující budovy a výzkumy:
(Pozn.: Pokud nevíte, jak uzavírat kulturní dohody a vystavovat exponáty v Muzeu, klikněte zde.)
(Pozn.: Pokud nevíte, jak dosáhnout výše zmíněných výzkumů, klikněte zde.)
Spokojenost se odvíjí od aktuálního počtu obyvatel.
Každý nový obyvatel města sníží výši růstu populace o 0.02.
To znamená, že:
Pokud populace roste, snižuje se rychlost výše růstu obyvatel
Pokud spokojenost nepřibývá a ani neubývá, tak nakonec skončí na 0.
Pokud se spokojenost snižuje (například proto, že už město nemá víno), tak růst populace okamžitě klesne – pokles se odvíjí od toho, kolik vína necháváte svým občanům podávat a může se dokonce dostat až do záporných hodnot (obyvatelé dostanou zlost).
Propouštěním jednotek z armády se populace zvýší, což má za následek snížení výše růstu obyvatel v závislosti na počtu nových obyvatel (= propuštěných jednotek).
Stavěním jednotek jsou ztraceni obyvatelé, což má za následek zvýšení výše růstu obyvatel v závislosti na počtu ztracených obyvatel (=vystavěných jednotek).
Výše spokojenosti se neodvíjí od velikosti populace, ovlivňuje ji pouze výše růstu populace. Od výše růstu populace se odvíjí i to, jestli Vaši obyvatelé budou v euforii, jestli budou šťastní, neutrální či nešťastní, anebo jestli dostanou zlost.
Pro upřesnění by Vám mělo pomoci následujících pár řádků:
EUFORIE: populační růst 6.00 a více -> celková spokojenost 300 a více
STĚSTÍ: populační růst 1.00 - 5.99 -> celková spokojenost 50 - 299
NEUTRÁL: populační růst 0.00 - 0.99 -> celková spokojenost 0 - 49
SMUTEK: populační růst (-1.00) - (-0.01) -> celková spokojenost (-50) - (-1)
VZTEK: populační růst (-1.01) a méně -> celková spokojenost (-51) a méně
******************************************************************************************************
(13) Příjem zlata:
Když se podíváš do městské radnice, zjistíš kolik lidí bydlí ve tvém městě.
(Např.: 450/542 obyvatel)
Za každého obyvatele ve tvém městě získáš 4 zlaťáky za hodinu
...přesněji řečeno pouze občané zvyšují příjem města a to o 4 zlaťáky.
protože
Za každého vědce platíš 12 zlaťáků. Výzkumníci ti stále přináší 4 zlaťáky tak finálně stojí 8 zlatáků.
a protože
Za každého dělníka platíš 4 zlatáky za hodinu ale také ti delník stále dává 4 zlatáky. Dělník tě tedy nestojí žádné peníze ale taky žádné nepřináší.
Vojenské jednotky tě také stojí nějaké zlato a to podle druhu jednotky, cenu žoldu si můžeš zjistit když si ve hře najedeš na Pomoc - Budova - kasárna
!Poznámka! Tvůj příjem zlata se počítá společně s tvými městy dohromady. Když si klikneš na ikonku zlata tak uvidíš příjem jednotlivých měst a dole pod nimi je tvůj reálnej příjem(množství).
!Poznámka! Náklady na tvoje vojsko se dělí mezi jednotlivá města, čili při výpočtu příjmu ,,jednotlivého města,, je zapotřebí počítat i stímto protože se tvůj příjem může dostat do mínusu ...
Propočet tvého celkového příjmu by měl vypadat asi takhle
(Tvůj příjem za hodinu) = (příjem z občanů všech měst)* (4) – (příjem z vědcu všech tvých měst)* 8
Propočet tvých celkových výdajů(udržba) by měl vypadat asi takhle
(Výdaje za hodinu) = (množství udržby za jednotky 1)*(cena za jednotky 1)+(množství udržby za jednotky 2) *(cena za jednotky 2)
Propočet tvého celkového Množství(tvůj reálný příjem) by měl vypadat asi takhle
(celkovej Příjem) – (celková Udržba)

Příklad:
Celkové množství tvojích obyvatel: 1400 / 1965
občanů: 900
Dělníků na dřevo: 200
Další jiní dělníci: 200
Vědci: 100
Příjem za hodinu: (900) * (4) - (100) * (8.) = 3600 - 800 = 2800
Výdaje za hodinu: řekněme že výdaje jsou třeba 300.
množství: 2800 - 300 = 2500
,,čili výsledné množství se skládá s příjmů a výdajů které můžete vidět pokud si najedete ve hře v levo nahorů kde je ikonka mince(hned nad nim je ikonka lode) a tam můžete vydět příjem-výdaje-výsledné množstí(to je tolik kolik dostáváte za kolonii- výsledné množství se pak počítá od všech tvých kolonii),,
******************************************************************************************************
(14) Strom technologií:

******************************************************************************************************
(15) Otázky a odpovědi:
Úkryty a špióni:
Otázka - Jaké jsou požadavky na postavení ÚKRYTU
Odpověď - Musíš vyzkoumat ,,špionáž,, které ale ještě předcházejí některé jiné výzkumy:
- Věda - Kopání Studen - Papír - špionáž
- Ekonomie - Kladka - bohatství
Otázka - Kolik můžu mít špionů?
Odpověď - Za každý level ÚKRYTU můžete mít 1 špiona.
Otázka - Má smysl stavět v kolonii ÚKRYT?
Odpověď - Každý úkryt je samostatný, tím myslím že můžeš poslat z každého města špiona, nehledě na to, že tě každý špion v obraně brání proti cizím, což je určitě výhodné. Proto doporučuji rozhodně stavět v kolonii špiony.
Otázka - Potřebuju volnou nákladní loď pro vyslání špiona??
Odpověď - NE - tvůj špion se pohybuje po mapě bez lodi.
Otázka - V mém Úkrytu je napsáno ,,Váš špeh již neodpovídá,, co to znamená?
Odpověď - Znamená to že byl tvůj špion objeven. Nyní potřebuješ postavit nového špiona.
Otázka - Jsou jiní hráči upozornění detekováním mého špiona??
Odpověď - ANO - Hráč dostane zprávu z města návštěvníka ale pokaždé dostane rozdílné informace a to podle šance. Např.: z kterého ostrova přišel špion, co zkoušel zjistit ...
Otázka - Můžu ovlivnit informace které se odhalí při prozrazení.
Odpověď - NE - informace o hráči se obdrží podle šance.
Otázka - Je možné vylepšit špiona?
Odpověď - NE - Zde nejsou žádné možné vylepšení (upgrady) pro špiony.
Otázka - Když mám v nepřátelském městě špeha a on vyšle útok tak vidím kolik jednotek na mě jde??
Odpověď - Díky špehům v nepřátelském městě nevidíte počet jednotek které na vás utočí.
Otázka - Stojí postavění špiona 1 obyvatele?
Odpověď - NE - špion stojí pouze zlaťáky a krystal.
Otázka - Nestojí mě špion nějaké zlaťáky za údržbu?
Odpověď - NE - špion tě stojí pouze výcvik a zlaťáky za jednotlivé mise, jinak NIC VIC!
Otázka - Jak dostat špiona do Obrany města? Nikde nemůžu najít tlačítko na aktivaci??
Odpověď - poté co jsi postavíš špiona, jediné co musíš udělat je opustit ukryt. KAŽDÝ ŠPIÓN KTERÝ ZUSTÁVÁ V ÚKRYTU AUTOMATICKY PRACUJE V OBRANĚ.
Otázka - Moji špioni neustále detekují příchod nepřátelského špiona. Je nějaká možnost si spočítat šanci kterou mají moji špioni na objevení toho nepřátelského?
Odpověď - Tady záleží na velikosti města, čili čím větší město tím menší šance na objevení. Hodně špionů ve městě zvyšují šanci špionů při obraně a následném odhalení pokusu dostat se do města (vzorečky nejsou dostupné)
Otázka - Graf. Rizika odhalení je skoro plný, je možné riziko odhalení snížit?
Odpověď – PROSTE CEKEJ!po každé akci ti možnost odhalení stoupne a tvoje jediná možnost na snížení tkví vtom že počkáš a ono to postupně klesne samo až na 5%(to je nejnižší možná šance)
Otázka - Ve svojí bojové zprávě čtu něco jako ,,1 špion je schopen otevřít bránu,, co to znamená??
Odpověď – to znamená že máš-li ve městě špiona je schopen s určitou pravděpodobností ti otevřít bránu a přidat ti 10% k utoku!
Otázka – Když vyšlu několik špionů do nepřátelského města, mohu otevřít bránu vícekrát než jednou?
Odpověď – ANO- každý level městské hradby jsi schopen otevřít, všichni špioni mají stejnou šanci na otevření brány. Např.: Pokud má městská hradba 5 level a ty máš 5 špionů, tak jsi max. schopen otevřít 5 bran (jak logické). Anebo se může stát že máš ve městě 5 špionů, ale město má pouze 1 level městské zdi, tak jsi schopen pouze otevřít 1 level.(na každém pokusu otevřít bránu se podílí šance takže taky nemusíš otevřít žádnou bránu!)
Otázka - Můžu mít v jednom nepřátelském městě více špionů? Pokud ano, je riziko odhalení při vyzvídání menší, než kdyby tam byl jen jeden???
Odpověď - Ano- můžeš mít ve městě nepřátel více špionů, ale je jedno jestli máš ve městě jednoho nebo víc špionů, protože každý špion hraje sám za sebe.
!!Poznámka!!Pouze úroveň úkrytu snižuje šanci na odhalení tvého špeha a také samozřejmě platí čím větší město tím menší šance na odhalení tvého špeha(totéž platí i naopak, pokud chci mít vysokou šanci na odhalení nepřátelského špeha potřebuji vysoký level ukrytu).
Souboje, výpisy z boje a vše o armádě:
1) Na čem je závislé kolik surovin uloupím soupeři?
K drancování se vždy používá soupeřův přístav. Platí, že čim větší přístav, tím větší kořist. Bez přístavu je přenos zboží 3 za minutu.
2) Jak dlouho můžu drancovat soupeřův sklad pokud uspěji v bitvě?
Každým útokem vždy 20 minut pintlich.
3) Mají nějakou nosnost vojáci?
Ne nemají. Vždy je zboží z jakékoliv destinace přepravováno lodí.
4) Používají se lodě při útoku na soupeře na mém ostrově?
Jednotky dojdou k nepříteli a zpět pěšky za velmi krátký čas, ale následně musí být ukradené zboží převezeno lodí do vašeho přístavu.
5) Proč mi jednotky nepřinesli žádnou kořist ze souboje?
Musíte vyčkat 20 minut, po výsledku souboje na zobrazení ukradených surovin. Také je možné, že váš nepřítel nemá žádné uloupitelné suroviny a nebo je má dobře schované ve skladu pod minimem uloupitlných věcí
6) Existují v bojích něco jako hrdinové nebo expy
Neexistují.
7) Kolik jednotek musím poslat, aby dobyly město bez vojáků bez ztrát ve vlastních řadách?
Nejde specifikovat, ale obecně platí, že čím je větší armáda, tím jemenší šance na to, že ztratíte jakoukoliv jednotku. Pokud útočí pouze 1 pálkař, můžete si být jistí, že se nevrátí.
8 ) Mohu se zaměřit v drancování na konkrétní surovinu například zlato.
Nelze se zaměřit na žádnou surovinu, obcně berete suroviny v poměru v jakémjsou obsaženy ve skladu. Zlata se bere pouze poměrně malá část z celkové hotovosti soupeře. Ale je většinou pouze mizivá částka, která zřídka kdy pokryje náklady na souboj.
9) Proč se někdy nezobrazují pobité jednotky, i když mám obrovské ztráty?
Jedná se o bug. V případě, že jedna strana příjde o všechny jednotky ve výpise ztrát se nezobrazí vůbec nic o ztrátách jednotek daného člověka. Nejde zjistit jakou armádu jste porazili nebo okolik jednotek jste přišli.
Pohyb jednotek a lodí:
1) Můžu manipulovat s jednotkami pouze ve městě ve kterém jsem je vyrobil?
Ne. Jednotky se dají přesouvat do jednotlivých kolonií scela bez problémů. Je na to potřeba pouze přepravní loď a trocha času na transport. Vše se provádí v mapě ostrova po nakliknutí kolonie do které se má transportovat.
2) Jakou mají nosnost dopravní lodě?
Každá unese přesně 300 surovin. Mohou se namíchat libovolně.
3) Mohu převážet lodí zlato?
Nikoliv. Zlatem se dá obchodovat pouze v marketu s omezeným dosahem.
4) Jak zjistím, že mi někdo skutečně posla výměnou dohodnuté suroviny? A pokud mi je nepošle, je to porušení pravidel?
V tvém přístavu se po jeho naložení objeví, že k vám míří loď a co má na palubě. Ano, pokud by neodeslal domluvené suroviny, je to porušení pravidel.
3) Je nějaké omezení vzdálenosti na odesílání surovin volný obchodem?
Na oficielním fóru je vyjádření teamu, že žádné takové omezení není. Kontrlujte jestli máte vybranou svou vesnici, ze které to chcete posílat. Pokud někdo příjdete na to, jak a proč jsou občas udělena omezení, zmiňte se.
Finance, ceny a suroviny:
1) Jak to, že mi suroviny ukazují záporné hodnoty?
Tento bug nastal s přechodem na letní čas a posun serverových hodin, které se s tím nevyrovnaly. Proto kolísá hodinová produkce vašich surovinových stanovišť i v čítači stavu surovin. Nemá to však žádný vliv na vaše množství surovin. Snad bude brzy napraveno.
Moje město a mé kolonie:
1) Mohu kolonizovat i jiné ostrovy?
Jak už sám název napovídá, ano.
2) Jak fungují zázraky na ostrovech?
Bohužel dle aktálních informací zázraky zatím nejsou v provozu. Zbytečně utopené peníze.
3) Co jsou akční body a jak je získám?
Akční body představují možnost provézt kaci typu plavba lodí, posílání surovin, útok jednotek atd. Každý ten akt vám odebere jeden akční bod a ve chvíli kdy je u konce (vaše loď se např. vrátí zpět do přístavu) vám je kační bod zase vrácen. Máte 2 akční body do začátku a za každý pátý lvl radnice + 1 navíc. Aktuální stav je k nahlédnutí v radnici.
Kooperace, komunikace a správa účtu:
1) Jsou nějací čeští herní game operators? A komu mám dát vědět při hře dvou lidí z jedné IP.
Zatím se pracuje na výběru nových GO a Moderátorů. Multi account nenahlašuj,ale vyvarujte se spolu jakékoliv podpory, přepravy, obchodu nebo pomoci, neboť vás bude moci GO zpětně postihnout za vaše chování. Pravděpodobně smazáním obou účtů.
Hodnocení hráčů a tabulky:
1) Proč body v hodnocení hráčů občas klesají?
Může se stát, že příjdete o armádu nebo ji propustíte, zničíte si záměrně kolonii, odcházejí vám lidé a jiné.
Nezařaditelné:
1) Co je vlastně cílem hry?
Názory se různí. Jedna skupina říká, že vystavět nejmocnějšího a nejkrásnější město pro svojí potěchu... jak se říká: "Vlastní cesta je tím nejlepším cílem." Druhá skupina tvrdí, že je to vyzkoumání poslední složky výzkumu a to konkrétně vojenské, ekonomické atd. budoucnosti. Těžko říct co bude následovat dál, jelikož se k tomuto ani samotní autoři hry zatím nevyjádřili.
zdroj : http://board.ikariam.cz/
******************************************************************************************************
(16) Systém hodnocení:
Celkové skóre
celková populace děleno 100 plus:
Mistři stavitelé (připisuje se k celkovému skóre dělené 100):
Za každý kus stavebního materiálu použitého na výstavbu - 1 bod, za použité luxsní zboží 2 body
Příklad: Budova stojí: 220 stav.materiálu (220 bodů) 40 krastalického skla (80 bodů) = 300 bodů.
Úroveň staveb
Za každou úroveň stavby 1 bod, nepřipisuje se k celkovému skóre!
Vědci
Celkové množství výzkumných bodů ve výzkumu (pouze dokončené výzkumy)
Příklad: Palubní Zbraně 24 výzkumných bodů, Konzervace 20 výzkumných bodů - Celkem 44 bodů
Úroveň výzkumu
Za každý dokončený vynález 4 body, nepřipisuje se k celkovému skóre!
Generálové (k celkovému skóre se připisuje dělené 100):
Body za jednotku jsou počítány následovně - 2 body za použitý stav.materiál na jednotku + 4 body za použité luxustní zboží na jednotku.
Vojáci
-
Střelec s prakem: 80 bodů
-
Šermíř: 158 bodů
-
Falanga: 464 bodů
-
Lučištník: 608 bodů
-
Střelec: 1326 bodů
-
Parní obr: 5164 bodů
-
Doktor: 2724 bodů
-
Kuchař: 1452 bodů
Těžké stroje
-
Beranidlo: 908 bodů
-
Katapult: 1612 bodů
-
Dělo: 6402 bodů
Lodě
-
Nákladní loď: 1 bod za 300 investovaného zlata
-
Beranidlová loď: 196 bodů
-
Balistová loď: 260 bodů
-
Plamenomet: 518 bodů
-
Katapultová loď: 650 bodů
-
Parní beranidlo: 1694 bodů
-
Dělová loď: 2040 bodů
-
Ponorka: 2498 bodů
Vzdušné jednotky
-
Gyrokoptéra: 5180 bodů
-
Bomberardér: 8052 bodů
Zlatá zásoba
Zlato / body, 1:1 nepřipisuje se k celkovému skóre
Mlel jsem to od "pusi" no tak je to tak nic moc .