Zázraky:
Ale jak vlastně zázraky fungují?
Jakmile máte chrám, kněží se mohou modlit za zázrak k Bohu ostrova. Kněží jsou velmi chytří, modlí se jen pro zázrak za celé obyvatelstvo. Tím je myšleno, že všechna města celé říše jsou ovlivněna, nejen město ležící na daném ostrově.
Každý Bůh nabízí jiná požehnání k podpoře svých následovníků. Jestliže je na ostrově chrám, může v něm být zázrak aktivován v případě že je žádoucí.
Po aktivaci zázraku musíte čekat nějaký čas než se budete smět opět modlit pro zázrak znovu. Božstva neradi často využívají svých schopností a proto kněží museli trpět mnohdy četnými ranami než zjistili jak moc Bůh je ochoten se podělit o zázrak.
Čím více božstev národ uctívá, tím více různých zázraků si může vládce užívat, čímž si zajistí strategickou výhodu. Pokud se soustředí jen na jednoho boha, získá "pouze" tu výhodu, že na další aktivaci zázraku nemusí čekat tak dlouho.
Teď si musí každý moudrý vládce dobře rozvážit, zda bude radši vylepšovat svoje zázraky nebo zda místo chrámu postaví budovu, která bude produkovat světské věci. To není žádné lehké rozhodování!
Héfaistova Kovárna
Popis
Héfaistos, Bůh kovářů, může požehnat práci svým kovářům. Vyrobené brnění bude po několik hodin opravdu silné a jejich meče neuvěřitelně ostré, tato zbroj je dílem samotného Boha.

Hádův posvátný háj
Popis
Mocný Hádés, vládce podsvětí může seslat strašné Gorgony, kteří mohou nepřátelské pohledy proměnit v kamenné sochy. Tím však mají příjemný vedlejší efekt, po bitvě budeme mít dostatek kamene na opravu městské zdi.
Démétéřiny zahrady
Popis
Démétér, Bohyně země a úrody může požehnat vaší úrodě a fantastické skliznií. Vaše populace se bude mnohem rychleji zvyšovat - za předpokladu, že budou obyvatelé šťastní a budou mít dostatek ubytovacích míst.

Athénina svatyně
Popis
Démétér, Bohyně země a úrody může požehnat vaší úrodě a fantastické skliznií. Vaše populace se bude mnohem rychleji zvyšovat - za předpokladu, že budou obyvatelé šťastní a budou mít dostatek ubytovacích míst.

Hermova svatyně
Popis
Hermés, Bůh obchodníků a dopravy, nemůže vystát pohled nad nehybnými loděmi a nevyužitým zbožím. Plní přání prodavačů a dostane je na místo určení rychlej tak, že obdaruje dělníky v loděnici nadlidskou schopností. To znamená, že každá loď musí vynaložit pouze zlomek běžného času při nakládce v přístavu.

Áréova Pevnost
Popis
Árés, nenáviděný Bůh divokého válčení, krvežíznivost a masakrů naplňuje srdce čistou nenávistí všech bojovníků v okolí vašeho města. Tito bojovníci vyrazí do krvavého souboje bez ohledu na své zdraví, dokud nepadnou k zemi.

Poseidónova svatyně
Popis
Poseidon, Bůh moří, poslal mnoho neuctivých námořníků na odyseu. Naštěstí ti, kteří ho ctí mohou očekávat, že jejich lodě se budou plavit po klidných vodách a vítr je bude doprovázet do přístavu, tam kam mají namířeno.

Kolos
Popis
Kolos je socha boha slunce Héliose. Dokáže rozzářit slunce v pochodni Kolose. Do očí bijící jasné světlo, které je možné vidět po celém Řecku, symbolizuje hrozbu mocného Boha a tak zajišťuje chaotický úprk a zmatek mezi nepřáteli.

Jednotky:
V Ikariamu se rozlišují bitvy na dva typy: jeden je na moři, kde mezi sebou bojují válečné lodě a druhý typ je pozemní bitva, kde bojují vojáci a vojenská technika.
Scénáře
K bitvě může dojít jednou ze dvou možností: buďto útok vedený po ostrově (město ležící na stejném ostrově) a nebo přes moře (město ležící na jiném ostrově).
Útok vedený po ostrově má za následek vždy pozemní bitvu, za předpokladu, že obránce má ve městě umístěné vojsko a/nebo vojenskou techniku.
Pokud je útok veden přes moře, musíte si být jisti, že nepřítel v cílovém městě nedisponuje žádnou válečnou lodí. Pokud je tam mít bude, tak mohou být vaše obchodní lodě odchyceny nepřátelskými vojáky a v nejhorším případě mohou být i potopeny.
Jakmile vaše cílové město přestane být pod nováčkovskou ochranou, vaše vojsko může jít a zaútočit.
Po označení nepřátelského města v ostrovním přehledu se zobrazí následující útočné možnosti:
-
Drancování: jakmile jsou obranné jednotky poraženy, všechny suroviny které nejsou pod ochranou jsou drancovatelné (viz. budova sklad). Každá obchodní loď může nakládat 15 surovin za minutu. Až budou obchodní lodě plné, nebo již nebudou žádné další suroviny k vydrancování, tak se lodě otočí a vrátí se domů.
-
Blokáda přístavu: bitevní lodě obsadí přístav a brání obchodním lodím vstup a výstup do přístavu.
-
Okupace města (vyžaduje výzkum guvernér v armádní sekci): Můžete použít okupované město jako základnu pro vaše vojsko.
 |
- základní útočná síla |
 |
- základní obranná síla |
 |
- útočná síla po nejvyšším vylepšení |
 |
- obranná síla po nejvyšším vylepšení |
 |
- specialita jednotky |
 |
- základní útočná síla za jednu zlatku |
 |
- základní obranná síla za jednu zlatku |
 |
- útočná síla po nejvyšším vylepšení za jednu zlatku |
 |
- obranná síla po nejvyšším vylepšení za jednu zlatku |
 |
- mzda jednotky za hodinu |
Střelec s prakem
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
7 |
10 |
9 |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
2.333 |
2.333 |
3.333 |
3 |
3 |
Šermíř
 |
 |
 |
 |
 |
 |
18 |
11 |
27 |
15 |
přepadení |
 |
 |
 |
 |
 |
3.6 |
2.2 |
5.4 |
3 |
5 |
Falanga
 |
 |
 |
 |
 |
 |
14 |
30 |
20 |
45 |
odolnost |
 |
 |
 |
 |
 |
1.75 |
3.75 |
2.5 |
5.625 |
8 |
Lučištník
 |
 |
 |
 |
 |
 |
26 |
23 |
41 |
26 |
odolnost |
 |
 |
 |
 |
 |
3.25 |
2.875 |
5.125 |
3.25 |
8 |
Střelec
 |
 |
 |
 |
 |
 |
42 |
21 |
66 |
27 |
přepadeni |
 |
 |
 |
 |
 |
4.2 |
2.1 |
6.6 |
2.7 |
10 |
Beranidlo
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
50 |
12 |
80 |
beranidlo |
 |
 |
 |
 |
 |
0.2 |
1.667 |
0.4 |
2.667 |
30 |
Gyrokoptéra
 |
 |
 |
 |
 |
 |
35 |
30 |
50 |
42 |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
3.5 |
3 |
5 |
4.2 |
10 |
Parní obr
 |
 |
 |
 |
 |
 |
67 |
50 |
97 |
80 |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
4.467 |
3.333 |
6.467 |
5.333 |
15 |
Kuchař
 |
 |
 |
 |
 |
 |
12 |
18 |
12 |
18 |
regenerace |
 |
 |
 |
 |
 |
0.4 |
0.6 |
0.3 |
0.6 |
30 |
Katapult
 |
 |
 |
 |
 |
 |
34 |
33 |
64 |
51 |
beranidlo |
 |
 |
 |
 |
 |
1.133 |
1.1 |
2.133 |
1.7 |
30 |
Doktor
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
22 |
8 |
22 |
léčitel |
 |
 |
 |
 |
 |
0.267 |
0.733 |
0.267 |
0.733 |
30 |
Bombardér
 |
 |
 |
 |
 |
 |
184 |
54 |
268 |
78 |
přepadení |
 |
 |
 |
 |
 |
6.133 |
1.8 |
8.933 |
2.6 |
30 |
Dělo
 |
 |
 |
 |
 |
 |
142 |
92 |
196 |
128 |
beranidlo |
 |
 |
 |
 |
 |
2.367 |
1.533 |
3.267 |
2.133 |
60 |
Budovy:
Ikariam – budovy
Popis budov v Ikariamu spolu s nároky na výzkum.
Městská radnice
Městská radnice
Potřebný výzkum: žádný
V srdci města můžete nalézt městskou radnici, díky které vaše město roste a vzkvétá. Chytří a ochotní služebníci, kteří zde pracují, vám vždy rádi poskytnou informace o vaší populaci.
Každé rozšíření městské radnice zvyšuje maximální možný počet obyvatel ve městě.
Akademie
Akademie
Potřebný výzkum: žádný
Akademie je místem koncentrované moudrosti a kombinují se v ní tradice starého světa s moderními technologiemi. Nejmoudřejší hlavy vašeho města na vás již čekají u vstupu! Berte v úvahu, že vědci a mudrcové potřebují vlastní laboratoře, které stojí peníze.
Čím větší je vaše akademie, tím více vědců můžete zaměstnat a rychleji provádět výzkumy.
Kasárna
Kasárna
Potřebný výzkum: žádný
Kasárna je místo, kde se divoké mládí krystalizuje v bojovou sílu. Vaši vojáci zvládnou zacházet s meči, kopími, či katapulty a jsou schopni provést mocné bojové mechanismy skrze bitevní pole.
Čím vyšší je úroveň vašich kasáren, tím rychleji jsou vaši vojáci cvičeni.
Obchodní přístav
Obchodní přístav
Potřebný výzkum: žádný
Přístav je vaší branou do světa. Zde můžete najímat obchodní lodě a připravovat je na dlouhé cesty. Rovněž zde můžete přijímat zboží ze vzdálených míst.
Větší přístavy svým majitelům dovolují Rychlejší nakládání lodí.
Loděnice
Loděnice
Potřebný výzkum: Armáda – Kuché doky
Čím by bylo ostrovní království beze své flotily? V loděnici jsou vyráběny mocné válečné lodě a odtud také vyrážejí na plavby přes oceán. Nechť se před nimi třese všech sedm moří!
Vyšší úroveň loděnice buduje lodě rychleji a zpřístupňuje nové druhy lodí (na základě výzkumu).
Sklad
Sklad
Potřebný výzkum: Ekonomie – Konzervace
Sklad dokáže uchránit část vašich surovin. Drží zlé drancíře, déšť, ptáky a další nepříjemnosti, daleko od vašich zásob. Jeho správce je taktéž informován o celkové kapacitě a aktuálních stavech surovin.
Zvyšováním úrovně svého skladu docílíte jeho větší kapacity a navýšení objemu nedrancovatelných surovin.
Městská zeď
Městská zeď
Potřebný výzkum: žádný
Městská zeď brání vaše obyvatele před protivníky a všudypřítomným sluncem. Pozor! Nepřátelé se pokusí tuto obranu proplazit, či přelézt.
Každá úroveň městské zdi dává vašim vojákům 10% obranný bonus (v závislosti na úrovni městské radnice).
Hostinec
Hostinec
Potřebný výzkum: Ekonomie – Vinařský lis
Po celodenní práci není nic příjemnějšího, než džbánek vychlazeného vína. Právě proto se vaši obyvatelé tak rádi scházejí v hostinci. A když zazní poslední ze starých písní a den se chýlí ke konci, odcházejí domů klidní a šťastní.
Každé rozšíření vašeho hostince dovoluje servírovat více vína.
Muzeum
Muzeum
Potřebný výzkum: Věda – Kulturní výměny
V muzeu mají vaši obyvatelé možnost shlédnout jak mnoho národů se snaží kopírovat naši skvělou kulturu. Aby se na tomto místě mohly pořádat větší exibice, je třeba vaše muzeum rozšířit.
Každá expanze vašeho muzea dovoluje vystavit další exponát.
Palác
Palác
Potřebný výzkum: Mořeplavectví – Expanze
Palác je opravdu reprezentativním místem, ze kterého můžete vést své impérium! Taky je z něj nádherný výhled na moře.
Každé rozšíření paláce vám dovoluje založit další kolonii.
Guvernérova rezidence
Guvernérova rezidence
Potřebný výzkum: žádný; není možno vystavět v hlavním městě
Guvernér zajišťuje, aby ve vašich koloniích správně probíhaly každodenní administrativní úkony. Rovněž snižuje úroveň korupce v koloniích. Guvernérova rezidence může být rovněž přebudována na palác, pokud budete někdy chtít přesunout své hlavní město.
Ambasáda
Ambasáda
Potřebný výzkum: Mořeplavectví – Cizí kultury
Ambasáda je velice živým místem. Diplomati z celého světa zde sjednávají kontrakty, debatují o smlouvách a domlouvají aliance. Za účelem zvětšení aliance je třeba rozšířit vaši ambasádu. Každá úroveň ambasády zvyšuje počet vašich diplomatických bodů.
Počínaje třetí úrovní jste schopni založit vlastní alianci.
Tržiště
Tržiště
Potřebný výzkum: Ekonomie – Bohatství
Kupci a obchodníci provádějí své obchody právě na tomto místě. Vždy existuje možnost udělat dobrý obchod. Obchodníci zdaleka raději vždy zamíří na velké a dobře známé trhy!
Dosah a kapacita vašeho tržiště jsou rozšířeny s každou druhou expanzí.
Úkryt
Úkryt
Potřebný výzkum: Věda – Špionáž
Dobrý vladař si vždy hlídá jak své protivníky, tak své spojence. Úkryt vám umožňuje si najímat špehy, kteří vám mohou podávat informace o ostatních městech.
Větší úkryt umožňuje vydržování více špehů.
Dílna
Dílna
Potřebný výzkum: Věda – Vynález
Nejschopnější lidé z vašeho města pracují právě zde. Zlepšují vybavení vašich vojáků a upravují těžké stroje pomocí posledních vynálezů. Nechť se stanou ještě silnějšími!
Hájovna

Hájovna
Potřebný výzkum: Ekonomie- Vylepšené získávání zdrojů
Silní dřevorubci mohou porazit i ty největší stromy. I oni vědí, že lesy musí být obnovovány a musí být vysazovány nové stromy, aby mohli i nadále používat řemeslníci kvalitní dřevo na stavbu domů. Produkce stavebního materiálu se zvýší o 2% za každou úroveň.
Sklárna

Sklárna
Potřebný výzkum: Ekonomie- Vylepšené získávání zdrojů
Opravdoví mistři svého umění dokáží vytvořit třpytivé kusy ve sklárně. Umějí také vyrobit brýle a další užitečné věci ze skla. Každá úroveň zvýší produkci krystalického skla o 2%.
Věž alichimysty

Věž alichimysty
Potřebný výzkum: Ekonomie- Vylepšené získávání zdrojů
Když vítr fouká na západ, zatuchající smrad zaplní ulice v blízkosti věže a občané nevystrčí nos ze svých domovů bez toho, aniž by měli kolíček na nose. Naši alchymisté neposedně bádají po dokonalé směsi, která by nám usnadnila získat ještě více síry z jámy. Za každou úroveň budovy se zvýší produkce síry o 2%
Vynařství

Vynařství
Potřebný výzkum: Ekonomie- Vylepšené získávání zdrojů
Vinař vždy vybírá pouze to nejslunnější místo ve svém kraji, aby měl tu největší sklizeň ve svém okolí. Toto vede k mnohem větší sklizni vína, než tomu bylo doposavaď. Každá úroveň zvyšuje produkci vína o 2%.
Kameník

Kameník
Potřebný výzkum: Ekonomie- Vylepšené získávání zdrojů
Vyškolený kameník těží mramor vždy na tom pravém místě se svým kvalitním náčiním. Dopřává si méně přestávek, a tak naši stavitelé mají vždy potřebný materiál, který je nezbytný pro stavbu budov. Každá úroveň této budovy zvyšuje produkci mramoru o 2%.
Truhlárna

Truhlárna
Potřebný výzkum: Mořeplavství- Truhlařina
Tesaři používají pouze to nejlepší dřevo ve svých dílnách. Proto naši řemeslníci jsou schopni postavit pevnější nosné trámy a proto nemusejí být budovy již nikdy v budoucnu opravovány. Každá úroveň truhlárny sníží spotřebu dřeva ve městě o 1%.
Optik

Optik
Potřebný výzkum: Věda- Optika
Zvětšovací čočky a brýle nejsou určeny jen našim vědcům aby lépe viděli na své dokumenty a nehledali je na svém stole, ale jsou také důležité v technologiích, které vyvíjí a jsou na ně patřičně hrdí. Oční optik všechno zakládá do šanonů a poté do krabic tak, aby se ztrácelo co nejméně dokumentů. Spotřeba krystalického skla se s každou úrovní sníží v daném městě o 1%.
Zkušebna ohnostroje

Zkušebna ohnostroje
Potřebný výzkum: Armáda- Pyrotechnici
Neustálá cvičení s ohňostroji nejenom ozařují nebe, ale občas také okolní budovy. Naše výzkumy mohou pouze zlepšit spotřebu síry, když testují znovu a znovu nové směsi. Každá úroveň budovy snižuje spotřebu síry ve městě o 1%.
Vinný sklep

Vinný sklep
Potřebný výzkum: Ekonomie- Vinné sklepy
Pouze nejčistší vína jsou uchována ve vychlazeném sklípku. Mistr vinař každý den kontroluje víno, aby zbytečně nekapalo ze sudů na zem a aby obyvatelé vašeho města měli vždy co pít. Každá úroveň této budovy snižuje spotřebu vína ve městě o 1%
Pracovna architekta

Pracovna architekta
Potřebný výzkum: Ekonomie-Architektura
Úhelník, kompas a metr: Pracovna architekta poskytuje vše potřebné pro vybudování pevnějších hradeb a stabilnějších střech. Dobře projektované budovy spotřebují o hodně méně mramoru, než křivé budovy. Za každou úroveň se sníží spotřeba mramoru ve městě o 1%.
Chrám

Chrám
Potřebný výzkum: Věda- Náboženství
Chrám je místem věrnosti, víry a reflexe. Kněží zde žijí, uctívají svého Boha a šíří jeho slova po celém ostrově. Zde se můžete modlit k Bohu tak dlouho, dokud mu neprokážete dostatek respektu aby vás obdaroval zázrakem.
Lodě:
Lodě
Zde Vám uvádíme seznam bojových i nebojových plavidel, které lze používat v on-line strategické hře Ikariam.
K lepšímu porovnání, které mi ve hře chybí jsme zde uvedli i malou tabulku s hodnotami
Obranné a Útočné síly jednotlivých plavidel.
Rychlý přehled
Název jednotky |
Obranná síla |
Útočná síla |
Nákladní loď
|
5 |
5 |
Beranidlová loď
|
16 |
16 |
Balistická loď
|
20 |
28 |
Plamenomet
|
40 |
40 |
Katapultová loď
|
60 |
60 |
Dělová Loď
|
160 |
160 |
Parní beranidlo
|
100 |
90 |
Ponorka
|
110 |
155 |